Een uitkering aanvragen gaat digitaal. Wij sturen u een link naar het digitale aanvraagformulier. Om in te loggen heeft u DigiD nodig. Het is belangrijk dat u de aanvraag zo goed mogelijk invult.
Bij de aanvraag moet u bewijsstukken inleveren. Het is handig deze alvast te verzamelen voor u de aanvraag gaat invullen. U kunt de bewijsstukken gelijk meesturen (uploaden) bij uw aanvraag. Let wel op dat de bestanden niet te groot (max. 25 MB) zijn. Apart inleveren kan ook.

Heeft u geen computer? Dan kunt u een van de computers in onze ontvangstruimte gebruiken. Heeft u hulp nodig bij de aanvraag? Vraag gerust aan een van onze medewerkers om u te helpen. 

Als u uw aanvraag heeft ingediend, sturen wij u een uitnodiging voor een uitkerings-intakegesprek. We controleren dan uw informatie en kijken of u de afspraken bent nagekomen. Soms komen we bij u op huisbezoek.

Na de uitkeringsintake nemen wij een besluit over uw aanvraag. U krijgt hierover een brief.